Bugun...


EĞİTİMCİ - YAZAR : MEHMET YILMAZ

facebook-paylas
TÜRKİYE YÜZ YILI MÜFREDAT PROGRAMI BİZE NE SÖYLÜYOR:
Tarih: 12-09-2024 10:49:00 Güncelleme: 12-09-2024 10:51:00


TÜRKİYE YÜZ YILI MÜFREDAT PROGRAMI BİZE NE SÖYLÜYOR:

Ünite yerine tema ve kazanım yerine çıktı kullanmamızı istiyor. Tema belirlendikten sonra sınıfta öğrencilerin aktif olması ve temayı onların işlemesi ve temayı onların aktif hale getirmenizi istiyor.

Öğretmen koro şefi gibi olmalı. Öğrencilerin tam öğrenmesi için tema oyun haline dönüştürmesini istiyor. Öğrenciler temayı günlük yaşamın bir parçası gibi düşünerek canlı hale getirmesini istiyor.

Temayı işlerken önceden kural ve kaide koymayı istemiyor, kaide ve kural koyarak temayı sınırlı hale getirmeyi istemiyor. Sınıfın aktif ve arı kovanı gibi olmasını istiyorsan. Sınıfta bulunan her öğrencinin öğrenen ve öğrenme istekli olmayı istiyor.

Bunun olması için öğrencilerin ders öncesi tema ile ilgili araştırmayı yapması ve derse hazırlıklı gelmesini istiyor.

Her öğrencinin aktif internetten yaralanmasını istiyor. Derste hızlı ve aktif kullanılabilen cep telefonu veya tableti istiyor.

Etkileşimli tahta ile tablet veya cep telefonları etkin kılmayı istiyor. Bunun olması için okullarda internet altyapısının güçlü olmasını istiyor.

Öğretmenlerin koro şefi gibi yönlendirici olmasını istiyor. Her temaya uygun oyun, etkinlik ve uygulama yapılması için öğrencilerin önceden ders ile ilgili hazırlık ve ön çalışmayı yaparak sınıfa gelmeyi istiyor.

Öğrencinin ev ortamında derslere araştırma yaparak öğrenmiş olarak okula gelmeyi istiyor. Çok iyi bir veli denetlemesi ve öğrencinin derslere hazırlık yapması için ortam hazırlamasını istiyor.

Derse hazırlıklı gelen öğrencinin öğretmen tarafından yönlendirilmesini istiyor. Bu güne kadar öğrencinin neden öğrenemediği sorgulamayı istiyor.

Her öğrencinin sorumluluk almasını istiyor. Öğrencinin sınıfta ders dışında başka bir şeyle uğraşmasını istiyor. Öğrencimin kendi kendine öğrenen bir öğrenci olmasını istiyor.

"Tam öğrenen ve öğreten " Öğrenci olmasını istiyor. Öğrencinin üretmesini, projeye dayalı öğrenmeyi istiyor. Öğrendiklerini soru mantığını kurarak öğrenmeyi istiyor. Her dersi önce edebiyat mantığı ile anlamayı daha sonra her dersin temasına uygun davranış geliştirerek çıktıyı gerçek yaşamda uygulamayı istiyor,

Öğrencinin ülkenin imkan ve fırsatlarını boşa harcamadan öğrenen ve öğreten sistemleşmeyi istiyor. Bilginin ihtiyaç hâline gelmesi ve ihtiyaç görülmesini istiyor.

Öğrencinin davranışlarının çıktılara göre dürüst ve akıllıca olmasını istiyor. Daha çok şey istiyor. Bu istek ve taleplere göre öğretmenler, öğrenciler, öğrenci velileri ve tüm eğitim öğretime katkı sunanların buna olumlu destek olmasını istiyor..

İşin can alıcı noktası bu zaten. Bu sistemi kuramadığımız için başarı sağlamada yetersız kanıyoruz. Sıkıntıyı paylaşmadan başkasından arıyoruz. En çokta sıkıntının kaynağı olarak öğretmenleri görüyoruz. Her öğrenciyi üniversiteli yapmak istiyoruz. Onun için sistem tıkanıyor. Öğrenci valileri çocuklarıının üniversiteli olmasını istiyor.. Bugünkü koşullarda üniversiteli mezunlar iş bulmadan yaşamın içinde yer alıyor.

Onun için sistem kendini sorgulamalı. Yaşamın gereği olarak ihtiyaç duyulan mesleklere uygun ara ve ana elaman yetiştirmektir. Buna planlama yapmak önemlidir. Bu her kesçekesçe bilinen gerçektir.

.Bu gerçeklerle yüzleşmek gerekir. Milli eğitim politikası devlet politikası olmalı ve uzun süreç yatırım yapılmalıdır. Yukarıda sayılan tüm çıktıların olması için istikrar önemlidir. Bu istikrarlı tutumu günün iktidarı ortaya koymalıdır. Kısacası işimiz zor, uzun, ince ve çetin bir yoldur. Bu konuda araştırma ve incelemelerim devam edecektir. 10.09.2024 KUANTUM DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ MERKEZİ SANAL OKULU MEHMET YİLMAZ

 



Bu yazı 1222 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

HAVA DURUMU
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
5792 Okunma
5252 Okunma
4385 Okunma
4181 Okunma
3852 Okunma
3270 Okunma
899 Okunma
872 Okunma
721 Okunma
715 Okunma
694 Okunma
653 Okunma
647 Okunma
623 Okunma
621 Okunma
547 Okunma
516 Okunma
514 Okunma
497 Okunma
492 Okunma
467 Okunma
460 Okunma
426 Okunma
412 Okunma
5792 Okunma
5435 Okunma
5335 Okunma
5252 Okunma
4914 Okunma
4662 Okunma
4385 Okunma
4342 Okunma
4266 Okunma
4181 Okunma
3852 Okunma
3851 Okunma
3784 Okunma
3482 Okunma
3353 Okunma
3270 Okunma
3105 Okunma
2868 Okunma
2661 Okunma
1983 Okunma
1850 Okunma
1811 Okunma
1747 Okunma
1589 Okunma
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


HABER ARA
YUKARI