Bugun...


EĞİTİMCİ - YAZAR : MEHMET YILMAZ

facebook-paylas
TÜRKİYE YÜZ YILI MÜFREDAT PROGRAMI BİZE NE SÖYLÜYOR:
Tarih: 12-09-2024 10:49:00 Güncelleme: 12-09-2024 10:51:00


TÜRKİYE YÜZ YILI MÜFREDAT PROGRAMI BİZE NE SÖYLÜYOR:

Ünite yerine tema ve kazanım yerine çıktı kullanmamızı istiyor. Tema belirlendikten sonra sınıfta öğrencilerin aktif olması ve temayı onların işlemesi ve temayı onların aktif hale getirmenizi istiyor.

Öğretmen koro şefi gibi olmalı. Öğrencilerin tam öğrenmesi için tema oyun haline dönüştürmesini istiyor. Öğrenciler temayı günlük yaşamın bir parçası gibi düşünerek canlı hale getirmesini istiyor.

Temayı işlerken önceden kural ve kaide koymayı istemiyor, kaide ve kural koyarak temayı sınırlı hale getirmeyi istemiyor. Sınıfın aktif ve arı kovanı gibi olmasını istiyorsan. Sınıfta bulunan her öğrencinin öğrenen ve öğrenme istekli olmayı istiyor.

Bunun olması için öğrencilerin ders öncesi tema ile ilgili araştırmayı yapması ve derse hazırlıklı gelmesini istiyor.

Her öğrencinin aktif internetten yaralanmasını istiyor. Derste hızlı ve aktif kullanılabilen cep telefonu veya tableti istiyor.

Etkileşimli tahta ile tablet veya cep telefonları etkin kılmayı istiyor. Bunun olması için okullarda internet altyapısının güçlü olmasını istiyor.

Öğretmenlerin koro şefi gibi yönlendirici olmasını istiyor. Her temaya uygun oyun, etkinlik ve uygulama yapılması için öğrencilerin önceden ders ile ilgili hazırlık ve ön çalışmayı yaparak sınıfa gelmeyi istiyor.

Öğrencinin ev ortamında derslere araştırma yaparak öğrenmiş olarak okula gelmeyi istiyor. Çok iyi bir veli denetlemesi ve öğrencinin derslere hazırlık yapması için ortam hazırlamasını istiyor.

Derse hazırlıklı gelen öğrencinin öğretmen tarafından yönlendirilmesini istiyor. Bu güne kadar öğrencinin neden öğrenemediği sorgulamayı istiyor.

Her öğrencinin sorumluluk almasını istiyor. Öğrencinin sınıfta ders dışında başka bir şeyle uğraşmasını istiyor. Öğrencimin kendi kendine öğrenen bir öğrenci olmasını istiyor.

"Tam öğrenen ve öğreten " Öğrenci olmasını istiyor. Öğrencinin üretmesini, projeye dayalı öğrenmeyi istiyor. Öğrendiklerini soru mantığını kurarak öğrenmeyi istiyor. Her dersi önce edebiyat mantığı ile anlamayı daha sonra her dersin temasına uygun davranış geliştirerek çıktıyı gerçek yaşamda uygulamayı istiyor,

Öğrencinin ülkenin imkan ve fırsatlarını boşa harcamadan öğrenen ve öğreten sistemleşmeyi istiyor. Bilginin ihtiyaç hâline gelmesi ve ihtiyaç görülmesini istiyor.

Öğrencinin davranışlarının çıktılara göre dürüst ve akıllıca olmasını istiyor. Daha çok şey istiyor. Bu istek ve taleplere göre öğretmenler, öğrenciler, öğrenci velileri ve tüm eğitim öğretime katkı sunanların buna olumlu destek olmasını istiyor..

İşin can alıcı noktası bu zaten. Bu sistemi kuramadığımız için başarı sağlamada yetersız kanıyoruz. Sıkıntıyı paylaşmadan başkasından arıyoruz. En çokta sıkıntının kaynağı olarak öğretmenleri görüyoruz. Her öğrenciyi üniversiteli yapmak istiyoruz. Onun için sistem tıkanıyor. Öğrenci valileri çocuklarıının üniversiteli olmasını istiyor.. Bugünkü koşullarda üniversiteli mezunlar iş bulmadan yaşamın içinde yer alıyor.

Onun için sistem kendini sorgulamalı. Yaşamın gereği olarak ihtiyaç duyulan mesleklere uygun ara ve ana elaman yetiştirmektir. Buna planlama yapmak önemlidir. Bu her kesçekesçe bilinen gerçektir.

.Bu gerçeklerle yüzleşmek gerekir. Milli eğitim politikası devlet politikası olmalı ve uzun süreç yatırım yapılmalıdır. Yukarıda sayılan tüm çıktıların olması için istikrar önemlidir. Bu istikrarlı tutumu günün iktidarı ortaya koymalıdır. Kısacası işimiz zor, uzun, ince ve çetin bir yoldur. Bu konuda araştırma ve incelemelerim devam edecektir. 10.09.2024 KUANTUM DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ MERKEZİ SANAL OKULU MEHMET YİLMAZ

 



Bu yazı 953 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

HAVA DURUMU
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
2095 Okunma
1847 Okunma
1594 Okunma
1508 Okunma
856 Okunma
843 Okunma
840 Okunma
818 Okunma
803 Okunma
727 Okunma
690 Okunma
661 Okunma
651 Okunma
646 Okunma
601 Okunma
580 Okunma
575 Okunma
534 Okunma
502 Okunma
485 Okunma
485 Okunma
438 Okunma
418 Okunma
394 Okunma
4687 Okunma
3161 Okunma
3091 Okunma
3040 Okunma
3013 Okunma
2573 Okunma
2552 Okunma
2480 Okunma
2118 Okunma
2095 Okunma
1847 Okunma
1818 Okunma
1711 Okunma
1703 Okunma
1594 Okunma
1508 Okunma
1457 Okunma
1374 Okunma
1318 Okunma
1235 Okunma
1206 Okunma
1204 Okunma
1195 Okunma
1189 Okunma
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


HABER ARA
YUKARI