TÜRKİYE YÜZ YILI MÜFREDAT PROGRAMI BİZE NE SÖYLÜYOR:
Ünite yerine tema ve kazanım yerine çıktı kullanmamızı istiyor. Tema belirlendikten sonra sınıfta öğrencilerin aktif olması ve temayı onların işlemesi ve temayı onların aktif hale getirmenizi istiyor.
Öğretmen koro şefi gibi olmalı. Öğrencilerin tam öğrenmesi için tema oyun haline dönüştürmesini istiyor. Öğrenciler temayı günlük yaşamın bir parçası gibi düşünerek canlı hale getirmesini istiyor.
Temayı işlerken önceden kural ve kaide koymayı istemiyor, kaide ve kural koyarak temayı sınırlı hale getirmeyi istemiyor. Sınıfın aktif ve arı kovanı gibi olmasını istiyorsan. Sınıfta bulunan her öğrencinin öğrenen ve öğrenme istekli olmayı istiyor.
Bunun olması için öğrencilerin ders öncesi tema ile ilgili araştırmayı yapması ve derse hazırlıklı gelmesini istiyor.
Her öğrencinin aktif internetten yaralanmasını istiyor. Derste hızlı ve aktif kullanılabilen cep telefonu veya tableti istiyor.
Etkileşimli tahta ile tablet veya cep telefonları etkin kılmayı istiyor. Bunun olması için okullarda internet altyapısının güçlü olmasını istiyor.
Öğretmenlerin koro şefi gibi yönlendirici olmasını istiyor. Her temaya uygun oyun, etkinlik ve uygulama yapılması için öğrencilerin önceden ders ile ilgili hazırlık ve ön çalışmayı yaparak sınıfa gelmeyi istiyor.
Öğrencinin ev ortamında derslere araştırma yaparak öğrenmiş olarak okula gelmeyi istiyor. Çok iyi bir veli denetlemesi ve öğrencinin derslere hazırlık yapması için ortam hazırlamasını istiyor.
Derse hazırlıklı gelen öğrencinin öğretmen tarafından yönlendirilmesini istiyor. Bu güne kadar öğrencinin neden öğrenemediği sorgulamayı istiyor.
Her öğrencinin sorumluluk almasını istiyor. Öğrencinin sınıfta ders dışında başka bir şeyle uğraşmasını istiyor. Öğrencimin kendi kendine öğrenen bir öğrenci olmasını istiyor.
"Tam öğrenen ve öğreten " Öğrenci olmasını istiyor. Öğrencinin üretmesini, projeye dayalı öğrenmeyi istiyor. Öğrendiklerini soru mantığını kurarak öğrenmeyi istiyor. Her dersi önce edebiyat mantığı ile anlamayı daha sonra her dersin temasına uygun davranış geliştirerek çıktıyı gerçek yaşamda uygulamayı istiyor,
Öğrencinin ülkenin imkan ve fırsatlarını boşa harcamadan öğrenen ve öğreten sistemleşmeyi istiyor. Bilginin ihtiyaç hâline gelmesi ve ihtiyaç görülmesini istiyor.
Öğrencinin davranışlarının çıktılara göre dürüst ve akıllıca olmasını istiyor. Daha çok şey istiyor. Bu istek ve taleplere göre öğretmenler, öğrenciler, öğrenci velileri ve tüm eğitim öğretime katkı sunanların buna olumlu destek olmasını istiyor..
İşin can alıcı noktası bu zaten. Bu sistemi kuramadığımız için başarı sağlamada yetersız kanıyoruz. Sıkıntıyı paylaşmadan başkasından arıyoruz. En çokta sıkıntının kaynağı olarak öğretmenleri görüyoruz. Her öğrenciyi üniversiteli yapmak istiyoruz. Onun için sistem tıkanıyor. Öğrenci valileri çocuklarıının üniversiteli olmasını istiyor.. Bugünkü koşullarda üniversiteli mezunlar iş bulmadan yaşamın içinde yer alıyor.
Onun için sistem kendini sorgulamalı. Yaşamın gereği olarak ihtiyaç duyulan mesleklere uygun ara ve ana elaman yetiştirmektir. Buna planlama yapmak önemlidir. Bu her kesçekesçe bilinen gerçektir.
.Bu gerçeklerle yüzleşmek gerekir. Milli eğitim politikası devlet politikası olmalı ve uzun süreç yatırım yapılmalıdır. Yukarıda sayılan tüm çıktıların olması için istikrar önemlidir. Bu istikrarlı tutumu günün iktidarı ortaya koymalıdır. Kısacası işimiz zor, uzun, ince ve çetin bir yoldur. Bu konuda araştırma ve incelemelerim devam edecektir. 10.09.2024 KUANTUM DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ MERKEZİ SANAL OKULU MEHMET YİLMAZ