Elazığ İl Tarım ve Orman Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre
Müdürlük tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında " Su Kaynaklarını Balıklandırma Projesi kapsamında üretimine başlanan sazan balığı yavruları; su ürünleri kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve yıpranan stokların artırılması amacıyla sorumluluk alanı içinde bulunan İllere, Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda balıklandırma amacıyla gönderilmektedir.
2026 yılı üretim döneminde Keban Su Ürünleri Üretim İstasyonumuzda 15 milyon adet sazan balığı üretimi hedeflenirken, yavru üretimi, 18 adet toprak havuzda olmak üzere toplam 73 dekarlık alanda gerçekleştiriliyor.
Haziran ayı sonuna kadar devam eden sağım sürecinin ardından yavru balıklar su kaynaklarıyla buluşturulacak. Geçtiğimiz yıl ise 16 ilimiz ile Azerbaycan Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti’ndeki su alanlarına milyonlarca sazan yavrusu bırakıldı.
Sazan balığı üretiminin yanı sıra, ilimiz ve çevre illerde faaliyet gösteren alabalık yetiştiricilik tesislerinin yumurta ve yavru balık ihtiyacının karşılanmasına yönelik gökkuşağı alabalığı üretimi de sürdürülüyor. Bu yıl deneme amacıyla Mersin balığı yavrusu üretimi gerçekleştirilirken, kuluçkahanemizde yavruların bakım ve büyütme çalışmaları da devam ediyor.
Keban Su Ürünleri Üretim İstasyonumuzda 2026 üretim sezonunda sazan balığı, gökkuşağı alabalığı ve Mersin balığına yönelik üretim ve yetiştiricilik faaliyetleri eş zamanlı olarak sürdürülüyor." İfadesi kullanıldı.
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)