Bugun...


EĞİTİMCİ - YAZAR : MEHMET YILMAZ

facebook-paylas
ÇOCUKLARIN GENEL PROBLEM VE SORUNU:
Tarih: 22-02-2025 13:01:00 Güncelleme: 22-02-2025 13:01:00


ÇOCUKLARIN GENEL PROBLEM VE SORUNU:

Okuduğunu iyi ve kaliteli bir okuma ile okuması, okuduğunu anlama, yararlanma, sorunu çözme ve çözüm bulma yeteneği, azmi, gayreti, çabası ve sabrı göstermesi, okuduğuna odaklanma, okuma ve araştırmaların yüksek enerjili olmasıdır. Okuduklarını beyninde net hale getirmek, çalışırken yazarak çalışmak, örnekleme ve modellenmeyi yapabilmesidir. Okuduğu metin hakkında soru sorabilmesi yeteneği düşünme tekniğine yüksek enerjili bir teknik olursa çalışma, araştırma ve okumalarını daha amaç ve hedef odaklı olur. Çocuğun yaşamında farkındalıklar yaratmasıdır.

Bilinçaltı , bilinç, öz bilinç , öz benlik …….vb. bunların yeri yerinden kullanımı çok önemli, ego , süper ego nedir? Tanımak bunları öğretmenlerimizde çok önemli bir durum ise olumlu enerji yaymayı bilen bir öğretmen olmalıdır. Öğrencilerin enerjisini olumlu yapma becerisi önemlidir. Bilinçaltında var olan olumsuz düşünceleri temizlemek ve olumlu düşünceleri yüklemek önemlidir. Öz benliğimize sahip olmak Özbekliğimize güvenmek, bu alana yatırım önemlidir. Öğretmenlere olumlu etki yaratacaktır. Öğrenmede kendimize engel koymadan öğrenmek, öğrenmeyi istekli kılmak önemlidir.

“ Öğrenme ve Tam Öğrenme” gerçekleşmesi için vücudumuzun sesine kulak vermek durumundayız. Vücudumuzun taleplerini karşılamak durumundayız. Onun öğrenmeyi gönüllü hale getirmesi için bu ortamı hazırlamamız önemlidir. Vücudumuzda zihin ve beden ilişkisi dengeli olmalı, bir birine mutabık olması önemlidir. Çakralar, vücudun manyetik alanları olarak bilinir bu noktalardan gelen sese kulak kesilmesidir. Çakralarda olan tıkanıklıklar tüm vücudumuzun ruhsal ve bedensel dengesini etkileyecektir. Auramızı aynı şekilde olumlu ve olumsuz etkileme gücü var olduğudur.

Tam öğrenmede “Kalp Çakrası” çok önemli çocuklarımızın tam öğrenme durumunu kökten çözmek için çocuklarımız vücudunu ve vücudunun taleplerini bilmek durumdadır. Sorun varsa çözüm bulmasıdır. Boğaz çakrası, çocukların kendini ifade etmesi ile ilgilidir. Bu tıkanıklık olduğunda kendini ifade etmede sıkıntısı olur. 3.göz çakrası, gerçekleri görme , aydınlıklı düşünceler, mantıksal düşünme ….vb. tepe çakra tıkalı olduğunda öğrenme güçleşir.kaygı ve endişe duymaması , öz güven duyması bu çakranın tıkalı olmamasıyla bağlantılıdır.

Aslında bu programda uzun süreli bir program olması durumunda bu konu tek tek açılacaktır. Uzun süreli bir programda bu konu tek tek açıldığında konu tam olarak yerine oturacaktır. Öğrenmeyi etkileyen olumlu ve olumsuz enerjiden söz etmek önemlidir. Farklı bir anlatımla gerçekleştirecektir. Bu konuda asıl sıkıntı ve problemi anlatmaktan çekinmeden anlatmaktır

Öğretmen, öğrencilerin ve öğrenci velilerin bu konularda haberdar olması işi kökten çözecektir. Öğrenmede yüksek enerjili düşünme tekniği kullanmamız önemlidir. Ne istemeğimizi bilirsek, o alana yatırım yaparız. Sürekli etrafımızda olumsuz – negatif enerji yayarsak öğrenmemiz güçleşir.

Her şey düşüncelerimizde gizli olduğuna göre buna göre davranış geliştirmek önemlidir. Bütünsel bakarsak bu konunun ana meselesi” Kuantum Fiziği ve Düşünce Tekniğinin” kavranmasıdır. Öğrenmede her zaman bütünsel bakmak önemlidir. Öğrenme önemli bir konudur. Bu konuya çok kafa yormalıyız. Öğrenmede yaratıcılık, evrensellik, sabır, gayret, azim, metanet, sebat… Vb. çok önemlidir. Öğrenmede tüm kanalları açık tutmak önemlidir. Öğrenmede açık, net olmak, ahlaklı olmak, dürüst olmak önemlidir. Öğrenmede ve öğretmede nezaketli, sevecen, saygı, hoşgörülü olmak önemlidir.

Öğrenmede hür, bağımsız ve özgür düşünebilmek önemlidir. Öğrenmede ve öğretmede iletişim çok önemlidir. Öğrenmede disipline edilmiş ortam önemlidir. Disipline edilmemiş bir ortamda öğrenme ve öğretmek kolay değildir. Evrende var olan çekim yasası çok önemli bir yasadır. Biz yaşamımıza ne çekersek onu öğrenir ve yaşarız. Her insanın yaşamında “Kuantum Düşünce Sıçraması Yaşaması” için öğrenme için temel sistem oluşturmak ve bu kaynaktan devam etmek çok önemlidir. Kuantum düşünce sıçraması yaşanması için ego, süper ego , öz bilinç konularını çok iyi bilmek ve yararlı olanı kullanmak çok önemlidir. Çocuklarımız tam öğrenme tarafı olmasıdır.

Sınav temelli değil tam öğrenme ve öğrendiklerini pratik yaşama geçirmek için öğrenmesidir. Çocuklarımız sürekli öğrenmek için öz bilincini açık tutması önemlidir. Öğrenmede günün koşullarına uygun yol, metot, teknik, teknoloji, bilişim ve bilişim dünyasının sağlayıcılarını yeri yerinde kullanmaktır. Çocuklarımızın başarıları yanında başarılı olmadığı konularını da takdir etmektir. Çocuklarımızın sosyal, kültürel, sanat, zanaat ve eğlence alanlarını da güçlü kılmak durumundayız.

Çocuklarımızın farkındalık yaratması önemlidir. Çocuklarımızın gelişim döneminde yeteri kadar el sanatları, sanat, müzik çalışması ve spor çalışması yapmasıdır. Çocuklarımızın beslenmesi, açık havada ve yeteri kadar oksijen alması önemlidir. Doğada dolaşması ve doğada var olan ne varsa onlardan yararlanması önemlidir. Doğaya ve doğada var olan tüm varlıklarının farkında olmak ve onları sevmek, saymak, onlara karşı sorumluluklarını yerine getirmektir. Çocuklarımız dinlemeyi de bilmesi ve yeteri düzeyde uyku düzeni de önemlidir. Çocuklarımız kendine zarar verici her olayın farkında olması ve kaçınması gerekir. Özellikle uyuşturucu alanlar girmeden yaşamını sürdürmesi gerekir.

Bu vücudun kendisine emanet olduğunu bilirsek o zaman bu vücudumuzun değerini ona göre bilmiş oluruz. Çocuklar uyurken karanlık oda ortamını seçmelidir. Uyduğu oda olumsuz enerji artıracak ortam olmamalıdır. Uyuyacak odalarda ayna olmamalıdır. Olumsuz enerji yayan eşya ve araç ve gereçler olmamalıdır. Olumsuz enerjiyi çoğaltan hiçbir şey olmamalıdır.

Çocuklarımız çok okumalı ve çok araştırma yapmayı davranış haline getirmelidir. Çocuklarımız, Türk halk, Türk sanat, klasik müziği dinlemesi önemlidir. Bu müzik türleri çocuklarımıza sağlam bir alt yapı, sağlam ahlakı değerler kazanacaktır. Çocuklarımız şiir yazama, edebi deneme , …vb. yazmayı davranış haline getirmesi gelişmesinde önemlidir. Çocuklarımız var olan tüm zekâ özelliklerini iyi kullanmayı bilmelidir. Akademik, sosyal, duygusal… Vb. zekâlarını iyi kullanmalıdır.

Çocuklarımızın nelerini sorgulayacak, kabul edecek, takdir edecek olacağız.

Başarı - başarısızlık, öğrenme – öğrenmeme- , çevreyi sevme, sevmeme, yeteneklerimizin farkında olmak, olmamak, sorumluluklarımızı yerine getirmek, getirmemek, planlı, programlı ve projeli olma ve olmama, zihinsel sürecinin farkında olmak ve olmamak, düşünme gücünü kullanma, kullanmama, karma eğitim öğretim nedir ne değildir? Bunun farkında olmamak ve olmamaktır.

Sosyal yaşamımıza uygun olan olmayan, önümüzde engeller var mı? Yok mu? Bunların farkında olmaktır. Yaşamımızda ne yapmak ve ne iler uğraş vereceğiz onun farkında olmaktır. Çağın bize sunduğu nimetlerin farkında olmaktır. Bize sunulan fırsat ve imkânların farkında olmaktır. Okulların dışında öğrenmelerimizi nasıl devam ettirebiliriz. Pratik yaşamda neler yapacağız. Mesleğimizden ne kadar mutlu olacağız.

KEBAN MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ ZÜLKÜF BEYİN PROGRAMA ELEŞTİRİLERİ:

( Şeyhim televizyon seni de bozmuş. Görüyorum ki bazı gerçekleri ifade etmiyorsunuz. Sizde bazı gerçekleri ısrarla söylemiyorsunuz. Zülfü yâre hiç dokunmadan etrafından dolaşmış sin. Memleketin ve eğitimin ana sorunu, insanların mutsuzlugunun gerçek sebebi bir mesleklerinin olmaması mıdır? Yoksa köşe başlarının tutulup belli bir zümrenin kendilerinden başkasına hayat hakkı tanımamasımıdır.

Daha bu yaz mülakat adı altında binlerce gencin kul hakkını, emeğini ve hayallerini virgülü sayılarla gasp etmediler mi Üstadım? Binlerce çocuğun babasız kaldığı, binlerce köyün yakılıp yıkılıp boşaltılıp büyükşehirlere sürülüp üç beş kodomanin fabrikasına bedava işçi yapılıp sömürülmedi mi, daha dağılan aileleri, yıkılan yuvaları, kaybedilen gelenek görenekleri, vb. yüzlerce sosyolojik travma da çabasıdır.

Kıymetli üstadım, merak etme mesleki eğitim de yeni bir yapılanma başlattılar:

Bölge Meslek Liseleri,

İhtisas Meslek Liseleri

Sektöre Entegre Meslek Liseleri

Sektör içi Meslek Liseleri

Aynı zamanda ortaokullarda ve liselerde Meslek Tanıtım ve Uygulama Sınıfları oluşturulacak çocuklara ortaokuldan itibaren meslekleri sevdirme ve yönlendirme faaliyetleri başladı. Umarım genç yaşta meslek sahibi olmak ülkemizin insanlarını mutlu edecek ve tüm sorunlarımızı çözecektir.

Üstadım affına büyüklüğüne sığınarak, Bizim yaşlılarımız da emekli olunca direk köye yerleşiyor. Köylerimiz kıçında osuruk durmayan yaşlılarımızla dolup taşıyor zaten.

Mesele gençleri köylere götürmek olmalı. Tereyağı 500, Et 500,Bir bidon peynir 1500 lira, vb. Sebebi gerçek üretim yapacak senin deyiminle enerji yükseltecek olan gençlerin köyüne dönüp üretim yapabilmesine bağlıdır. Sonra şehir merkezlerindeki okulları yıkıp beş katlı okul adı altında apartmanlar yapılmaz, çocuk dördüncü kattan zemine inene kadar zil çalıyor.

Üstadım şehir içinde yeni okul binası adı altında dikilen apartman okullara lütfen bak, bahçe diye bir şey kalmadı. Üstadım sen benden iyi biliyorsun bunları, derdim ukalalık değil özür dilerim. Ben şahsımda seni kral çıplak dediğin için seviyorum. Birilerinin neye mal olursa olsun doğruyu söylemesi gerekiyor. Peygamber efendimiz Buharı 'den nakledilen bir hadisinde:

Allah'a ve ahiret gününe iman eden, ya hayır söylesin ya da sussun!” (Buhârî) demiştir.

Üstadım dünya adına bahsedilen sorunların hepsi insan da dâhil mülkün sorunudur.

Mülkü de hayırlı, bereketli ve huzurlu kılan tek bir kıstas vardır, ADALET.

Adaletin olmadığı yerde her türlü çaba nafiledir, zarardır ve ziyandır.

Önce Adalet tesis edilmelidir. Gerisi angarya. İnşallah bir sonraki program da krala da bir bir iki cümle ayırırsın. Her şeye rağmen)

KÖK ÇAKRAYA GİRME VE OLUMLAMA YAPMA:

Niyet et. Dua ve zikir ayetlerini oku. Gözlerini kapat. Kök çakraya git ve kök çakrada olumlu enerjiyi düşün. kök çakranın doğada ve evrenden büyük ilham aldığını, tüm çakralarının ilham kaynağı olduğunu, tüm enerjisini doğadan yanı evrenden aldığını hayal et. Kök çakranı okşa ve sevgi ve saygı duyarak işe başla, arada burundan nefes al ve nefes ver. Kök çarka yaşam kaynağı olduğunu, kök çakradaki tüm enerji diğer çakralara dağılması ve çakralarını güçlendirdiğini düşün ve bu şekilde olumlama yap ve kendisine teşekkür et. Kök çakraya güzel ve hoş sözlerle seslen. Derin nefes burundan al ve burundan ver. Kök çakranın sağlıklı olması için olumlu enerji gönder. Varsa olumsuz enerji temizle ve olumlu enerji yükle.

Derin nefes burundan al burundan nefes ver. Kök çakradaki olumlu enerjinin saklar, solar, kalp, boğaz, 3. Göz ve tepe çakrayı beslediğini düşün ve buna göre olumlama yap. Varsa kötü enerji temizlenmesi için temizlik işlemi yap. Olumlu enerji yüklerken olumlama yap.

Burundan derin nefes al m ve burundan ver. Sonuçta kök çakrası sev ve gözlerini aç. Bu işlem yapılırken neler hissedildi ve nelere şahit oldu. Not al. Kök çakrada mavi ve mor bir renk ve beyaz bir ışık ve beyaz bir nehir ve okyanus gibi gör. Bu kök çakrada nur, ilahı ilham, topraktan alınan enerjiyi gör.

Bu işlemi tüm ÇAKRALARA uygulamak ve ÇAKRALARI güçlendirmek ve olumlamak ÇAKRALARA olumlu yanı pozitif enerjiyi sağlamış olacaktır. ÇAKRALAR olumlu enerji ile donatıldığında vücut sağlıklı olacak maddi ve manevi rahatsızlıklara daha iyi direnç sağlamış olacaktır. Bu tekniği kendimize uyguladığımız gibi başkasına da uygulamak gerekir. Her gün bu işlemi 15- 20 dakika yapmak çok yararlı olacaktır. bu işlemi yaparken tüm ÇAKRALARI açmaya gerek yok. Hangi çarka üzerinde çalışırken o çarka üzerinde yoğunlaşmak ve diğer ÇAKRALARDA seslenerek onları da olumlama yapmak önemlidir. 09.02.2025 KUANTUM DÜŞÜNCE TEKNİĞİ SANAL OKULU / KUANTUM DÜŞÜNCE TEKNİĞİ EĞİTMENİ – MEHMET YILMAZ

 



Bu yazı 102 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

HAVA DURUMU
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
4934 Okunma
3624 Okunma
2535 Okunma
2392 Okunma
2277 Okunma
1694 Okunma
1274 Okunma
1224 Okunma
1172 Okunma
995 Okunma
841 Okunma
809 Okunma
795 Okunma
771 Okunma
703 Okunma
692 Okunma
668 Okunma
622 Okunma
614 Okunma
602 Okunma
587 Okunma
562 Okunma
530 Okunma
518 Okunma
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


HABER ARA
YUKARI