Bugun...



Keban'da Keban Baraj Gölüne 10 Bin sazan yavrusu bırakıldı

Elazığ Keban'da Keban Baraj Gölüne düzenlenen törenle 10 Bin sazan yavrusu bırakıldı.

facebook-paylas
Güncelleme: 25-09-2025 18:56:03 Tarih: 25-09-2025 16:04

Keban'da Keban Baraj Gölüne 10 Bin sazan yavrusu bırakıldı

– Elazığ Keban'da  Keban Baraj Gölüne düzenlenen törenle 10 Bin sazan yavrusu bırakıldı.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Keban Su Ürünleri Üretim Tesisi'nde bu yıl üretimi gerçekleştirilen 20 milyon sazan yavrusunun, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde yer alan 14 ildeki su kaynaklarının balıklandırılması için gönderilmesine başlandı.

Keban Baraj Gölü'nün Koruluk mevkisinde düzenlenen törende, 10 bin balık yavrusu suya bırakıldı.

İl Tarım ve Orman Müdürü Saadettin Taşkesen " İl sınırları içerisinde kalan kısmının toplam yüzey alanı 66 bin hektar su alanına sahiptir. Bu Alanı aynı zamanda İlimiz Türkiye'de  Elazığ ili, su ürünleri üretiminde önemli bir potansiyele sahip olup, Ülkemizde alabalık yetiştiriciliği üretiminde birinci İl konumundadır.

Tarım ve Orman Bakanlığı, Balıkçılık ve Su ürünleri Genel Müdürlüğünün ‘‘Su Kaynaklarını Balıklandırma Projesi’’ kapsamında Müdürlüğümüze bağlı Keban Su Ürünleri Üretim İstasyonunda yavru sazan balığı üretimi yapılmaktadır.

2021-2024 yıllarında 69 Milyon 185 Bin  yavru sazan balığı üretilerek 64 İlin 392 su kaynağına balıklandırma amaçlı gönderilmiştir.

Keban Su Ürünleri Üretim İstasyonunda 2025 yılı üretim döneminde yaklaşık 20 Milyon adet sazan yavrusunu üretilerek 14 İlin 48 su kaynağına balıklandırma amaçlı gönderilmiştir. Ayrıca Nahçıvan Özerk Cumhuriyetine de geçen yıl olduğu gibi 250 Bin adet yavru sazan balığı Ekim Ayı İçerisinde gönderilecektir." dedi

Vali Numan Hatipoğlu ise Tarım ve Orman Bakanlığının ülkede balıkçılık faaliyetlerini daha iyi bir noktaya getirmek için ciddi faaliyetler yürüttüğünü söyledi.

Keban Su Ürünleri Üretim Tesisi'nde iç sulara balıklandırma çalışması yapıldığını dile getiren Hatipoğlu, şöyle devam etti:

Elazığ  Adeta bir Yarım adada bulunan Doğu ve Güneydoğu Anadolu'muzun adete  incisi konumunda, Bu anlamda hem kaynaklarımızın ekonomiye kazandırılması aynı zamanda ülkemizin özellikle ülkemizin balıklık tüketiminde önem taşıyor, Tüketimindeki öncesi tabiî ki üretimle olacaktır. Ülkemizde iç sularda lider konumda Balık üreticisiyiz. Çevre dostu çalışmaların yapılması gerekiyor

Bu anlamda Bizim balıklandırma faaliyetimizi,hem Keban'a Hem Elazığ'a Emanet etmiş oluyoruz,Gayretlerimiz sürecektir,Elazığ Tarımın Pek çok  dalında olduğu gibi özellikle Balıkçılık ilgili çalışmalarla lider konumda devam ettirmek ve sürdürmek ve  daha ileri noktalara taşımak bir kararlık içinde olduğumuzu ifade etmek istiyorum " diye  konuştu.

Programa, Keban Kaymakamı Furkan Atalık, Belediye Başkanı Yardımcısı Mustafa Celayir, İl Jandarma Alay Komutanı Tuggeneral Alpaslan Doğan, İl Özel Genel Sekreteri Cemil Yatkın ,Keban İlçe Jandarma Komutanı Üsteğmen Nurullah Sevgi,Keban İlçe Emniyet Müdürü Hayati Çavdar, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Şube Müdürü Cevat Yılmaz,Keban İlçe Tarım ve Orman Müdürü Hacı Turan,ile kurum yetkilileri katıldı.

 




Editör: Keban Gazetesi / Keban Haber / Keban Haberleri

Bu haber 737 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KEBAN Haberleri

HAVA DURUMU
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
3674 Okunma
3489 Okunma
2960 Okunma
2742 Okunma
2238 Okunma
1023 Okunma
825 Okunma
605 Okunma
580 Okunma
542 Okunma
369 Okunma
363 Okunma
348 Okunma
323 Okunma
319 Okunma
292 Okunma
282 Okunma
278 Okunma
259 Okunma
224 Okunma
218 Okunma
218 Okunma
217 Okunma
201 Okunma
5986 Okunma
5118 Okunma
4687 Okunma
4603 Okunma
4334 Okunma
4253 Okunma
4090 Okunma
3849 Okunma
3725 Okunma
3716 Okunma
3674 Okunma
3648 Okunma
3589 Okunma
3580 Okunma
3489 Okunma
3399 Okunma
2979 Okunma
2960 Okunma
2825 Okunma
2742 Okunma
2238 Okunma
1417 Okunma
1321 Okunma
1214 Okunma
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


HABER ARA
YUKARI YUKARI